PortaleIndexKalenderFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggen

Deel | 

Gerard Way

Ga naar beneden 
AuteurBericht
WolffantJj
Moderator

Vrouw Aantal berichten : 42
Leeftijd : 23
Registration date : 16-09-07

BerichtOnderwerp: Gerard Way   zo mei 25, 2008 5:40 pm

(Zie mijn avatar)

Gerard Arthur Way (9 april 1977) is een Amerikaans muzikant, bekend als oprichter en zanger van My Chemical Romance.

Way werd geboren in Newark, New Jersey, maar verhuisde later naar Belleville, New Jersey.
Way is Schots en Italiaans. Zijn zangcarrière begon al toen hij in " fourth grade" zat en hij Peter Pan speelde in dit toneelstuk. Zijn grootmoeder Elena Lee Rush hielp hem met zingen en maakte zijn kostuum inclusief de groene maillot. Maar Way keerde het zingen zijn rug toe: "Ik wil niet dat vreemde zangertje zijn, ik hou meer van stripboeken en Iron Maiden."

Hij slaagde op de School of Visual Arts in New York City voor striptekenen. Way was zanger van de bands Nancy Drew en Raygun Jones, voordat hij met zijn broer Mikey Way (bassist) in 2001 My Chemical Romance oprichtte.

De naam van de band kwam echter van Mikey Way. Hij kwam op het idee door een boek van Irvine Welsh, genaamd Ecstasy: Three Tales of Chemical Romance. In 2002 kwam hun eerste album uit: I brought you my bullets, you brought me your love. In 2004 kwam het album: Three cheers for sweet revenge, waarop het nummer Helena over zijn toen net overleden grootmoeder. In oktober 2006 kwam hun meest recente album The Black Parade uit.

In 2007 is Gerard Way met Lyn-Z (Bassist van Mindless Self Indulgence) getrouwd.

Gerard was jarenlang verslaafd aan drugs en alcohol. Na zijn Three Cheers For Sweet Revenge- tour is hij afgekickt en was hij van zijn verslaving af.

Ik zal zo wat plaatjes toevoegen xD
Heb de info van Wiki gehaald, geen zin om het zelf te typen Razz

Kliks:

Gerard Way zingt Umbrella
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
lucky
Moderator

Man Aantal berichten : 79
Leeftijd : 26
Registration date : 18-09-07

BerichtOnderwerp: Re: Gerard Way   zo jun 08, 2008 3:40 pm